Loes en Erik in Zuidoost-Azië

home sweet home...

En toen was ik plotseling thuis...

Naja, ik had dat al lang gepland, ma niemand wist wanneer ik huiswaarts zou gaan (op een litouwse familie na dan). Vele dachten die komt terug als mam jarig is, 21 mei of net voor pinkpop, want daar had rene kaartjes voor gehaald. Ik dacht, laat ik iedereen eens verrassen!Na 2 dagen shoppen en amuseren in de kroegen van Kuta opBali met live muziek,nam ikhet vliegtuig naar Kuala Lumpur. Hier kon ik rustig in een loungestoel op 't vliegveld chillen en vielen de oogjes bijna dicht na een korte nachtrust van 2 uurtjes. Daarna de lange tocht, maar zeer luxe nachtreis naar Schiphol. Hier sliep ik maar een half uurtje, waarna iktegen 7 uur in de ochtend het ijskoude Nederland binnenvloog door de dikke ochtendmist. IJskoud!!! Tja, is ook nie slim om in de korte broek te reizen, ma 't was zo heet in Bali en ik had geen tijd overop 't vliegveld om een lange broek aan te trekken.Dus snel op schiphol de lange broek aan, vest aan (tuurlijk geen jas bij me!!) en na een warme cappuccino huiswaarts met de trein. Het NS-personeel was nog niet wakker na koniginnedag, wat zorgde voor verkeerde informatie, en wat gestotter en 'geschravel' over de speaker. En wat een rommel in de treinen. Oranje rommel, Nederland.... De trein ging geruisloos door de weilanden, toch ook mooi dat nederland! Horst-Sevenumtoch snel bereikt. 2 Jongens stapten in een auto bij pap diehen kwam halen.Geen idee wie 't waren, maze gingen naar vierlingsbeek. Ik vroeg welke kant dat op was (mensen die mij kennen snappen waarom, topografie, waar ligt dat?) en mocht met hen mee. Dus heerlijk verder op de backpackerstour. Ze wilden me thuis afzetten, ma het leek me fijn even door de prachtige ochtendzon door Horst te wandelen. Geen bekenden gespot op deze zaterdagochtend. Toch vreemd, Horst... En wat is er weinig groen, weinig bos, geen kleine spleetoogjes die lol maken op straat....

Met de backpack en wat souvernirs had ik toch nog plaats voor een bloemetje voor mam. Met lege handen thuiskomen kan natuurlijk niet na bijna 8 maanden... Ik ging achterom en zette mijnbagage achter het huis waarna mam naar buiten stormde. 'Ziede daan eindelijk terug... Maar, waat ziede geej veranderd!' Jaja, voor de verrassing nog eens te versterken, had ik een baardje laten staan (en vooral ook omdat het handig).Mam was zo blij verrast, dat doet toch goed!! Ik ging naar de zagerij, waar pap en brurke aantzagen waren.Altijd druk bezig. Tja, iemand moet toch werken he! Ik zwaaide heel enthousiast. Pap gaf een kleine zwaaiachtige beweging terug en brurke ging door met werken toen hij me aan had gekeken. Nou ja zeg!!! Toen viel 't kwartje ineens... 'Dat is die van ons!!!' Godverdomme! Is ie toch ineens terug. En niemand wist ervan! Zelfs brurke had geen vermoeden. Sjiek!

's Avonds op de kermis verrastte ik nog flink wat mensen, maar helaas waren een aantal vriendjes eenweekendje weg. 'Heej Cast Away, Kabouter Plop', blij verrast...Perre die bijna van z'n stokje ging... Mooie thuiskomst, bedankt wah mensen! En na een zware cultuurschok back home, ben ik inmiddels weer aardig gewend aan het oude bekende, bijna saaie, leven.Ik zeg: 'Op naar een volgend avontuur.... '

Reacties

Reacties

Michelle (hc)

Je zou erik niet zijn als je ook zomaar ineens thuis op de stoep staat he..
Wij vliegen de 22e naar KualaLumpur en dan ook een weekje Bali..
Nou geniet van het saaie koude rustige Holland.. xxxx

Angelique

Heey Erik,
stoer zo'n onverwachte thuiskomst, ik heb inmiddels al wat verhalen vernomen, na jullie mam's verjaardag.
respect dat je zo'n reis kunt maken, we zien mekaar binnekort op de bruiloft, toch?
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!