Loes en Erik in Zuidoost-Azië

Maleisie & Sumatra

Hallo lieve mensen!!

Het allerlaatste verhaal van Loes! Ben inmiddels weer in Nederland, heb zelfs al drie dagen carnaval mee mogen maken! Heel fijn om weer terug te zijn, vooral de reacties van iedereen dak er goed uit zie (hihi).

Alweer bijna zes weken geleden stond ik braaf in Kuala Lumpur(Maleisie)op het vliegveld te wachten om John op te halen. Onder het wachten nog een Fransman gerustgesteld die zenuwachtig op zijn vriendin aan het wachten was, heel toevallig had hij mij 's morgens in het guesthouse al gezien. Samen het leed van het wachten verzachten is wel fijn! Na lang wachten kwam dr dan toch eindelijk een bekende door de poortjes lopen en dat was Johnnie! Lekker terug gegaan naar Kuala Lumpur en daar wat gegeten en vooral helemaal niks uitgevoerd! Na twee nachten hadden we het wel gezien en zijn we naar een klein eilandje aan de Westkust gegaan, Pulau Pangkor. Dit was vrijwel uitgestorven en daarom wel lekker! Eerste dag op het strand gelegen en van de zonsondergang genoten en de tweede dag hebben we een scootertje gehuurd en het eiland verkend. Hierbij heb ik mijn eerste wilde aapjes gezien! En een monitor lizard, wat zijn die beesten groot!

De volgende bestemming was Cameron Highlands waar we Erik weer ontmoet hebben en samen zijn we doorgereisd naar Taman Negera (zie Erik). Vanuit daar hebben John en ik een dagje eerder als Erik de boot richting Melaka genomen. De boottocht begon met een typische Loes-blunder: ik wilde John zn tas in de boot leggen, die een stuk lager lag maar door het gewicht ging ik er zelf achteraan en tuimelde zo de boot in...

Undecided
Ondanks mijn klungeligheid vond ie me nog wel zo leuk dat ie vroeg of ik zijn vriendinnetje wilde worden wat ik toch maar met ‘Ja' heb beantwoord! J

In Melaka hebben we wat rondgewandeld en de bezienswaardigheden, waaronder de molen en het Stadthuys, bekeken. 's Avonds naar de bioscoop geweest en een ontzettend slechte Aziatische film gezien! De Aziaten kunnen echt helemaal dubbel liggen om helemaal niets!! Na twee dagen Melaka zijn we teruggegaan naar Kuala Lumpur waar we in alle vroegte naar Thaipusam zijn gegaan (zie Erik), heel apart!

Vanuit Kuala Lumpur zijn we naar Padang op Sumatra (Indonesië) gevlogen en daar meteen de bus naar Bukit Tingi genomen en het stadje verkend. Dit eindigde met een vlucht naar huis omdat het ineens wel heel vroeg donker werd!! Leuke was dat wij eens een keer niet de foto's maakte van de locals maar dat zij juist allemaal met ons op de foto wilde! (Kleine) kindjes begonnen ook de weinige Engelse vragen die ze kenden aan ons te stellen, erg leuk! Die nacht had John een beroerde nacht met veel uitstapjes naar de WC, wel fijn dat we net die nacht een gat in de grond hadden ipv een Westerse WC! De volgende dag dus maar rustig aan gedaan en achter op de scooter bij twee gidsen naar het Marinjau meer gegaan. Dit is een heel groot vulkanisch meer dat te bereiken is door 44 haarspeldbochten te trotseren, maar wel met een heel mooi uitzicht! In het dorpje bij het meer gerelaxt, wat gegeten en vooral naar een slapende John gekeken J De rit terug naar Bukit Tingi hebben we lang uitgesteld omdat de lucht de hele middag al dreigend keek, uiteindelijk toch maar gegaan maar nog geen vijf minuten later kwam de regen met bakken uit de hemel en waren we binnen de kortste keren helemaal doorweekt. De weg terug naar boven hadden we net zo goed met de boot kunnen doen, zoveel water kwam er van de berg af lopen! Eenmaal terug in het guesthouse lekker lang gedoucht om weer op temperatuur te komen, wat uiteindelijk is gelukt onder het dekbed met een kopje thee wat de gids ons kwam brengen! 's Avonds werden we uitgenodigd om naar een bruiloft van een goede vriend van de gids te gaan. Eenmaal aangekomen moesten we op de grond gaan zitten, voor het bruidspaar, waar we te eten kregen en daarna de bruid en de bruidegom gefeliciteerd en weer gegaan. Blijkbaar is dat de normale gang van zaken op zo'n bruiloft, als het zo moet dan trouw ik nog niet al krijg ik er geld bij uit! De volgende dag hebben we zelf een scootertje gehuurd en zijn we naar de Harau vallei gereden.. Dit was een heerlijk rustige plaats met zo'n watervallen. 's Avonds de nachtbus gepakt naar het Toba meer maar van slapen was niet echt sprake aangezien de airco nog harder brulde dan de muziek... Eenmaal aangekomen hebben we gerelaxt aan het meer en daarna het dorpje wat verkend en heerlijke pizza gehad! De volgende dag wederom een scooter gehuurd en het eiland bekeken.. we gingen voor de traditionele dansvoorstelling (die niet doorging) en de hotsprings (die zwembaden bleken te zijn) dus dat was een interessant dagje!

Laughing

Onze laatste bestemming op Sumatra was Bukit Lawang, dit plaatsje staat bekend om het Orang Oetan opvangcentrum dat daar gevestigd is. Meteen een trekking geregeld voor de komende twee dagen en maar hopen dat we de Orang Oetans ook in het echt zien! Net voordat we aan de trekking begonnen kregen we te horen dat een Duits meisje aangevallen was door Mina, een agressieve Orang Oetan. Geloof mij maar dat je dan met een gerust gevoel aan zo'n trekking begint... (not!). Al snel was het raak en zagen we een vrouwtjes Orang Oetan ,uiteraard heel veel foto's genomen! In de uren die volgde hebben we nog een stuk of vijf Orang Oetans gezien en gelukkig had Mina dr portie wel gehad en bleef op afstand. De dag werd afgesloten met het zien van zwarte gibbons maar toen de gids ons beval om door te lopen omdat ze toch wel erg dichtbij kwamen en ook agressief konden reageren vond ik het wel welletjes geweest! Rond drie uur kwamen we bij ons kamp aan waar veel longtailaapjes en monitor lizards zaten, al met al een zeer indrukwekkende dag dus met veel wilde dieren en veel glibberpartijen! (zelfs aan de hand van de gids..

Surprised
) Na een heerlijke opfrissing in een mooie heldere rivier genoten van een welverdiend avondmaal... De volgende dag hebben we nog een paar uurtjes gelopen, maar helaas geen wilde dieren meer gezien. De terugtocht naar het dorp was al raftend op een paar banden op een redelijk wilde, en ineens erg modderige rivier omdat het die nacht veel geregend had in de bergen.

Vanuit Sumatra weer teruggevlogen naar Maleisië waar we de laatste dagen op twee eilanden doorgebracht hebben. Onze missie was voornamelijk bruin worden zodat jullie allemaal lekker jaloers waren op onze bruine lichamen met de carnaval... en tis gelukt J Ondertussen ook nog gebeten door een kwal die niet meer weg kon en een beetje geshopt. Vrijdag voor de laatste keer terug gegaan naar Kuala Lumpur, hier hebben we de Petronas Towers bij avond gezien en de volgende ochtend heel vroeg in de rij gestaan om kaartjes te bemachtigen voor de brug die de twee torens verbind... 's Nachts om 12 uur zaten we in het vliegtuig en hebben we de vakantie afgesloten met het bekijken van vuurwerk omdat het Chinese nieuwe jaar ingeluid werd, wel grappig om het een keer van boven te zien in plaats van vanaf de straat! De vlucht ging erg voorspoedig en om zes uur 's ochtends stonden we weer op Nederlandse bodem en waren mijn vriendinnetjes, mn zusje en mn moeder zo gek om ons van het vliegveld af te halen. Erg leuke verrassing!!!

De reis was een hele mooie ervaring, maar tis ook mooi om weer thuis te zijn!! Nu kan het echte leven beginnen en zal ik dan toch echt op zoek moeten naar een baan.. (Iemand nog eentje in de aanbieding?!) Heb lang nagedacht wat ik kon bedenken om het nog langer uit te stellen maar tis me helaas niet gelukt

Wink

Dikke knuffel,

Loes

tante Will uut wanssum

hoi Loes, mooie tijd van je leven, toch? maar ook fijn dat alles fijn en goed verlopen is zodat je weer met veel mooie dingen te hebben gezien en ervaren kunt beginnen aan een helemaal andere periode van je leven denk ik. Veel groetjes en ik ontmoet je wel weer's doeiiiiiiiiiiiiii

Moniek vt G

Ha Loes,

Dat je al weer carnaval hebt gevierd, dat is wel een leuke thuiskomer! Heb al je verhalen gevolgd en zo te lezen heb je veel meegemaakt en ben je veel ervaringen (en een nieuwe kel!) rijker.
Voor nu veel succes met het zoeken naar een baan en ik zie je snel wel weer.
x Moniek

Mam

Erg mooi verhaal weer, en nog mooiere foto's, echt gaaf! Prachtig om dit allemaal meegemaakt te hebben, en er ook nog een schoonzoon aan overgehouden, leuk, ook voor jou, Loes!
Erik, nog veel plezier en avontuur daar!

John

toch maar met ‘Ja' heb beantwoord!?! Volgens mij was het met volle overgave en een glimlach van oor tot oor, een dikke vette JA!!!