Loes en Erik in Zuidoost-Azië

singapore / maleisie

Beste vrienden en bekende!

Hier 't eerste verhaal van Erik op deze supertrage computer. Ma goed, na 2 weken geen internet en geen telefonisch netwerk ben ik weer terug op de kaart. Ik zal even terugblikken in de tijd... Vietnam. Rene zal wel 't een en ander verteld hebben aan sommige. grotendeels heb ik (en rene) hetzelfde gedaan als loes. Behalve 't fietsen van Dalat naar Nha Trang. We gingen er vol tegenaan. Soms 70 km/u bergaf, dan 1 km/u berg op schravelend door de stuifzand. Dit laatst was niet de bedoeling... De gids was ons uit het oog verloren. We fietsten veel te ver, dus waar voor ons geld. Stuuf stuuf verheijen was al zo ver dat ie de weg moest vragen...

Singapore, een dagje extra gebleven omdat een argentijnse me een dagje mee op tour wilde nemen. dit leidde tot een gezellige dag. Ruben, Brurke, Robert en alle andere ijsliefhebbers: het paradijs is gevonden. Het ligt namelijk onder in 't dure winkelcentrum van singapore. Voor minder dan 3 euro heb ik hier een maaltjid gegeten, met gratis onbeperkt frisdrank, koffie, choco en schepijs! Na 12 bollen ijs en 3 uur gezellig tafelen, durfde ik nie nog eens op te staan. Heerlijk! singapore heeft meer rare dingen: grote boot op 3 gebouwen (under constuction), roltrap in een park de buitenlucht waar niemand was. 't Grootste hotel van singapore gingen we in, gewoon proberen naar de bovenste etage te gaan, wat leidde in een superuitzicht in een dure bar, waar een mojito mij in verleiding bracht. De zonsondergang veranderde de stad in een bewegende lichtstad. Ook mooi!

Daarna naar maleisie. Loes amuseerde zich met johnny die net was aangekomen, dus ik ging alleen naar Melaka. Ooitbezet door Nederlanders, wat je aan de gebouwen nog kunt zien. Het toeval bracht me bij een restaurant waar ik een kroket en een boterham met hagelslag probeerde. Nie zo als thuis.. Daar werd ik door een onbekende uitgenodigd om naar een eiland et gaan. Hij verveelde zich zei ie. Na een uur in z'n auto, hadden we net de boot gemist. Dus gingen we maar sate eten. En ijsklontjes gemixt met groenten. Alles proberen he. Hij wilde alles betalen. Daarna nam ie me mee naar vrienden en nog wat dingen die hij wilde laten zien, super vriendelijk. Hier is trouwens een stuk van Entrapment opgenomen. (Een bekende film, waar sean connery en catrine z.jones een schilderij jatten.) Er trad een maleisisch e topband op in de stad, waarvan de oude mensen zelfs wild werden toen posters 't publiek in werden gegooid.

Toen Loes en John opgezocht in Cameron Highlands waar alles draait om de aardbei. (Aardbeienland, ma dan knommeliger) Hier bezochten we de jungle op eigen houtje en dronken ergens een bakje thee met cake om de regente ontlopen. Bij elkaar minder dan 2 euro (voor 3 man!!) Regen, ook al eeuwen nie meer gezien. Thee-plantage bezocht, bijenfarm, vlinderfarm (zielig hoor, veels te klein) En in de gewone natuur kwamen we nog salamanders tegen.

Meer jungle in Tama negara, 't oudste bos ter wereld. Hier deden we een jungletrekking en overnachtte we in een grot, waar johnny nog half uitgleed in de vleermuizenstront. We zagen olifantenkeutels, berensporen en een vel van een cobra, ma meer dan een paar aapjes, een monitor-lizard,veelvleermuizen en wat vuurvliegjes in de nacht, nie gezien in de natuur. Oh ja, en bloedzuigers en muggen... We liepen nog over de canopy walk, een brug op grote hoogte door 't bos. Ik bleef een dagje langer, want ik wilde alles op m'n gemak doen. Tijd zat he... Vissen. Eerst garnalen vangen en daarna vissen. Sjiek en relaxed op z'n locals. De vis kreeg ik later te eten en ook een lunchpakket voor onderweg was weer gratis. Wat een lieve mensen! Met een bootje door de mooie natuur ging m'n tocht verder.

In Kuala Lumpur hoorde ik iemand erik roepen. Verbaasd keek ik om, een bekende (maria) die ik in Cambodia heb leren kennen. Beetje samen opgetrokken. De brug bezocht van de Petronas (olie) Towers. Nie zo speciaal ma kunnen we weer afstrepen. Waarom staan de mensen uren in de rij hiervoor??? Interessant was ook de aquarium met haaien, roggen en schildpadden, wat me weer in verleidnig bracht te gaan duiken. Ma eerst Thaipusam. Mensen, thaipusam! Toevallig ergens in een boekje zien staan, speciaal voor terug gekomen naar KL om dit mee te maken. 300.000 mensen lopen 16 km van KL naar de Batu Caves om hun offer te brengen op blote voeten. Maar eerst een maand zonder sex, op de grons slapen en slechts een maaltjid per dag, vegetarisch. Na uren de stoet te hebben bekeken midden in de nacht lipen we (ik en maria) een stuk mee. Mensen gaven ons gratis drank, eten en er werd iets door de microfoon geschreeuwd, waarna de mensen ons toejoelden! Sjiek man! Toen we over de autoweg liepen (waar nog steeds autos ons teegmoet reden) hebben we de tocht gestaakt. 0 toerisen gezien. Sjiek! Puur... De volgende dag zijn we in alle vroegte naar de grot gegaan waar we onze ogen uitkeken. Mensen in complete trance. Tong die rolden door de mond en ogen die uitpuilden... Angstaanjagend. Mensen die flauwvielen toen ze werden behandeld en daarna uit trance kwamen en 'normale' mensen bleken te zijn. Wat een volk. En de helft liet zich kaalscheren om hun haar te offeren. Pijniging om de duivels te verdrijven, voor een beter leven. Honderdduizenden mensen... En net zo veel fotos heb ik geschoten. Dit was echt een bizar evenement!

Na Kuala Lumpur was 't tijd om te gaan duiken! In Pulau Tioman. Sommige zeiden dat 't noodweer was, ma eigenwijs zoals ik ben, toch gegaan. Mooi!!! Schildpad zien zwemmen tijdens 't duiken. Zo ook roggen, inktvissen en rare ma vooral mooie vissen. Dit, mensen is 't paradijs....

De volgende keer in Erik's verhalen:

Inmiddels ben ik al in indonesie, nu chinees nieuwjaar vieren. Een restaurant / theater was vol, helaas. Maar... Toen nodigde de baas me uit om hem te vergezellen, gratis eten, show, dans etc. Ik laat me verwennen...

PS: mijn nr: +6281361132569

Reacties

Reacties

Mark

He razende reporter, nu moet jij ook aan de bak met schrijven. Sjiek om te horen dat je weer gave dingen mee maakt, ben benieuwd naar je volgende verhaal

Siets

Lieve Errriiiiik,

Hoe is het ? Waar hang je ergens uit??? Laat het ons effe weten.. Wij zitten nu in Vientiane maar gaan vannacht naar Pakse en dan richting Cambodja! We moeten effe ergens meeten als dat kan..

Laat het me effe weten..

xx Siets

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!