Loes en Erik in Zuidoost-Azië

Hoi An, Hue, Halong Bay, Hanoi & Singapore

Xin Chao!!

Dit keer een verhaaltje geheel vanuit Loes geschreven omdat we het tweede deel van Vietnam min of meer apart van elkaar doorgebracht hebben...

In Hoi An heb ik drie dagen lang heerlijk geshopt met zusje Paulien! We begonnen met beide1 jurkje te laten ontwerpen maar we eindigden met 5 jurkjes, 2 korte broeken en slippers voor Paulien en 3 jurkjes, 2 korte broeken en slippers voor Loes! Geweldig dat je voor zo weinig geld dingen geheel naar eigen idee kunt laten maken!In dit plaatsje hebben we ook oud op nieuw gevierd op het strand. Het feestje was erg gezellig maar helaas moesten we er rekening mee houden dat de volgende dag om half 8 de wekker alweer ging om met de easy riders mee te gaan! We hebben in twee dagen met een omweg de rit van Hoi An naar Hue achter op de motor gedaan. De tocht was erg mooi en eindelijk konden we een stukje Vietnam zien zoals dat was toen de toeristen nog niet massaal naar dit land gingen voor een vakantie. We zijn onder andere bij een lokaal dorpje geweest waar de kindjes nog heerlijk verlegen waren en heel blij waren met Hollandse chocolaatjes en vieze snoepjes... Heel wat anders dan de kinderen in de grotere steden die constant aan je liggen trekken voor wat geld en dan nog niet tevreden zijnals ze ietskrijgen... Ook de omgeving was schitterend! lekker hoog in de bergen achter op de motorgenieten van al het moois wat de natuur te bieden heeft. Onze nieuwjaarsduik was in een koude waterval, lekker verfrissend! En lekker welkom want al was het nog zo'n luxe motor, zadelpijn bleef helaas niet achterwege.

Na twee dagen kwamen we in Hue aan en ondanks dat het een mooie tocht was, waren we blij dat we dr waren! Al was het alleen maar om van de easy riders af te zijn die mij constant de hemel in prezen en me een gouden toekomst voorspelden en Paulien steeds omlaag haalden, gaat vervelen! In Hue hebben we de eerste dag een tocht naar de gedemitaliseerde zone gedaan waar je allerlei informatie kreeg en bezienswaardigheden kon bezoeken over de Vietnamoorlog en de tweede dag hebben we een aantal tombes bezocht van de keizers die geheerst hebben in Vietnam. Ongelooflijk hoe groot bouwwerk ze kunnen maken voor een graf! En dan ligt het graf nog diep weggestopt onder de grond... Menig Nederlanse man zou wel willen ruilen met het leven dat de keizers hadden hier: ze hadden elk zo'n 30 concubines die voor hem ' zorgden' en waaruit voor keizer Minh Mang 142 kinderen ontstonden!!! Nu snap ik dan ook waarom er zoveel Vietnamezen met de naam Nguyen voorkomen...

Vanuit Hue ben ik doorgegaan naar Hanoi waar ik de jongens weer een dagje gezien heb en de volgende ochtend vertrokken naar Halong Bay voor een boottocht langs de vele eilanden die in deze baai liggen. De eerste nacht heb ik doorgebracht op Cat Ba Island en de tweede dag op de boot.. Al met al niet zo spannend, vooral omdat het weer niet echt mee wilde werken en ik het bijna constant koud heb gehad! Maar toch erg mooi, dat Halong Bay!

Ondertussen zijn de jongens naar Sapa geweest voor een trekking en troffen we elkaar weer in Hanoi waar we de laatste dagen doorgebracht hebben met heel veel shoppen, wat museau bezoeken, de literatuur tempel en het Ho Chi Minh mausoleum waar het lichaam van deze Vietnamese leider tegen zijn zin in opgebaard ligt.

Vanuit Hanoi zijn Erik en ik naar Singapore gevlogen waar we in twee dagen een tour door de stad gedaan hebben langs de vele shoppingcentra, de enorme hotels en wolkenkrabbers en de botanic garden. 's Avonds zijn we nog naar 'The songs of the sea' geweest, een show met dans, laser, water en vuurwerk: erg mooi!!!

Inmiddels zit ik in Kuala Lumpur (hoofdstad van Maleisie) en is Erik nog een dagje in Singapore gebleven....

Tam biet! ;)

x'sie Loes

Reacties

Reacties

Lotje

Sjiek drie jurken. Prezen ze je de hemel in om de reden waarom ik denk dat ze je de hemel in prezen?

PS

Waar zijn de kiekjes?

Loes

Nee Lotte! Een toelichting daar op vertel ik je 5 maart wel :)

Foto's staan dr inmiddels op! Voorlopig de laatste...

Marij

Hey hey,

Het klinkt alsof je een hele klerenkast bij elkaar hebt geshopt..!! Waar laat je al die spullen? Al een vrachtschip naar huis gestuurd? Ik ben wel benieuwd naar je jurkjes.. heb je daar geen foto van?

En nu komt John erbij, ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben met z'n 3en!!

groetjes,

Marij

rob

en waar is epikie allemaal mee bezig...! haha

hmmmmmm cassie!!! ;)

wertenbroek

Zojuist weer heel veel pannenkoeken verkocht. Ja Loes de kaart hebben we ontvangen maar die hadden we even voor ons zelf achtergehouden. Ik heb hem nu beneden opgehangen Groetjes Gerben /Ans en ons team.

Will Gielen

Hoi Loes , Paulien, en de boys, ik lees steeds de verhalen met veel plezier en omdat ik nog niks terug heb gemaild doe ik dat bij deze.
Ik vind dat jullie echt veel van deze wereld aan het bekijken zijn en af en toe denk ik och was ik ook nog maar zo jong dan wist ik het wel.
Veel reisplezier nog samen en tot weer 'n keer in het limburgse, veel groetjes uut Wanssum doeiiiiiiiiiiiiiii.

Dinja

Heeeee Limburgs Zonnestraaltje die nu straalt over de hele wereld! Het gaat je volgens mij héél goed af daar! Leuk om die verhalen te lezen! Geniet er nog maar heerlijk van! Tot de 5e van de 3e, na ééuwen geleden! :)

Kus kus

Lien

Daag zussie en de kel(s)!
geniet van jullie laatste momenten! t zijn de nog ma een paar.. kan je vertellen dat het niet mee valt om weer terug te stappen in de normale dagelijkse wereld hoor!! pff!! tot zondag! liefs lina zusje loesel...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!