Loes en Erik in Zuidoost-Azië

Vientiane, Vang Vieng, Luang Prabang en Nong Khiaw

Dinsdagavond hebbben we met Hans en Miek de nachttrein naar Nong Khai (grens met Laos) gepakt en bleek dat we gewoon naast elkaar in de trein zaten terwijl de trein 14 wagons met ieder zo'n 40 plaatsen heeft! Wat is de wereld toch klein.. Eenmaal aangekomen in Vientiane (hoofdstad van Laos) hebben we wat rondgewandeld waarbij we de tempels (die bijna allemaal dicht waren), de markt, de Patuxai (soort Arc de Triomph) en het Buddhapark bezocht.

Na twee dagen hadden we het wel weer gezien en hebben we de bus naar Vang Vieng gepakt, het backpackersdorp van Laos. Hier hebben we een grottentocht gedaan waarbij we al tijgerend op onze buik door nauwe gangetjes moesten! Erg mooi om te zien en leuk om mee te maken maar toen werd het tijd voor het echte leuke werk: tuben! Hierbij ga je met een tractorband de rivier af en wordt je door de vele kroegjes aan de zijkanten van de rivier binnengehaald voor een biertje of bucket. Helaas hadden we onze gids nog bij ons dus we konden niet te lang blijven. (Van deze dag hebben Miek en Hans ook de foto's dus die volgen later misschien nog een keer.) De volgende vertrokken H&M naar Luang Prabang en hebben wij fietsen gehuurd om nog wat grotten te bezoeken maar na eentje hebben we het zoeken opgegeven en zijn we bij een lokaal feestje beland. We werden meteen heel hartelijk ontvangen en hebben ons aangesloten met een biertje. Al snel bleek dat de Laotianen geen lege glazen accepteren en zodra ze vol zijn ze ook weer meteen leeg moeten! Om 4 uur 's middags was de eerste Fransman (dr waren nog 4 andere buitenlanders op het feest) dan ook al aan het kotsen! Maar daarna gewoon weer verder drinken.. Laterna hebben we nog met ze gedanst en met de kindjes gespeeld, erg leuke ervaring! Op onze laatste dag in dit gezellige dorpje hebben we weer getubed, dit keer op ons dooie gemak waardoor we de laatste (kilo)meters in het donker hebben afgelegd en de band een uur te laat hebben ingeleverd...

De busreis naar Luang Prabang was lang en op twee bijna ongelukken en een lekke band na zijn we dan toch veilig aangekomen! Hier hebben we weer met H&M gegeten en op de dagen dat hun op trekking waren hebben we fietsen gehuurd om de stad te verkennen en wat tempels, waarvan eentje op een berg midden in de stad, te bekijken. Ook zijn we naar de grotten van Pak Ou gekayaked over de Nam Ou en de Mekong: was een mooi tochtje met een nog mooier uitzicht! De laatste dag zijn we naar de watervallen van Tat Kuang Si geweest. Ook dit was erg mooi maar helaas zijn de foto's verloren gegaan... 's Avonds hebben we afscheidsdiner met Hans & Miek gehad en daarna hebben Erik en ik nog wat gedronken. Alles sluit hier om 11 uur omdat de Laotianen om 12 uur thuis moeten zijn (en wij dus eigenlijk ook!). Uitzondering is de bowlingbaan die tot 2 uur open is en waar iedereen die nog geen zin heeft om naar bed te gaan naar toe gaat.. heel raar!

's Morgens hebben we de minivan naar Nong Khiaw gepakt waar we de grot hebben bezocht en een poging gedaan hebben tot het vinden van de waterval maar na een uur lopen hebben we dit toch maar opgegeven.... De volgende ochtend heeft Erik gevist met de jongen van het guesthouse en heeft daarbij een goede vangst gedaan!!

Ook deze foto's volgen later, al zullen het dr niet veel zijn omdat Loes haar camera en telefoon gestolen zijn. Gelukkig hadden we een paar dagen van te voren nog de foto's op een CD gebrand maar deze hebben Miek en Hans dus dat duurt nog ff voordat jullie deze te zien krijgen! Loes is dus niet meer te bereiken op haar nummer en Erik heeft al geen ontvangst meer sinds we in laos zijn... Loes heeft een Laotiaans nummer maar weet nog niet welk! Info volgt.

John

Gek genoeg heb ik dat nummer wel al :) namelijk: +856204895307. Erik is een goede vangst in Laos hetzelfde als een goede vangst hier?

René

Dag Loes en Erik,

Klinkt goed allemaal kan niet wachten tot ik zelf kan deelnemen aan jullie avonturen. Nog anderhalf maandje wachten! Veel plezier nog in Laos en Cambodja. See you in Vietnam.

Silke

Heej Loes!

gaat er bij jullie ook wel eens een dagje / nachtje voorbij dat jullie niet laveloos naar huis kruipen? Haha. Maar wel sjieke verhalen zeg! Ben erg jaloers!

Veel plezier nog!

Mark Vullings

Sjiek

Wieb

Vind ik ook

rob

hey erik en loesuhhhh,

leuk verhaal om te lezen en de foto's zien er ook sjiek uit!!
wat een leven!!
en voor epik: mocht het niet meer weten, je kunt nog altijd rijstboer worden...rijst is duur nu!! haha

het gaat jullie goed!!

Déanne

GAAAAAAF! Jullie doen het gewoon en ik mag heerlijk wegdromen bij jullie foto's! Geniet gewoon mee hoor! Veel plezier!

Groetjes Déanne

The Messenger

Zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat Loes en Erik in Cambodja zijn en Loes dus een nieuw nummer heeft: +855979759552.

PS. Don't shoot the messenger :)