Loes en Erik in Zuidoost-Azië

Chiang Mai

Maandagmorgen zijn we vanuit Bangkok naar Ayuthaya gegaan met de trein, al gauw bleek dat wij op andermans plaatsen zaten en dat we zelf eigenlijk geen plaats hadden! Dus toen maar de rest van het reisje gestaan. Eenmaal daar hebben we ons in een Tuk Tuk de stad laten rondrijden en een aantal tempels en ruines bezocht. In de middag hebben we nog wat door de stad geslenterd en 's avonds toen we op weg naar het treinstation waren, kwamen we nog langs een lokaal kroegje waar we wat gedronken hebben en de kerel van de kroeg ons allerlei trucjes heeft laten zien. Deze zullen we nog wel een keer in het Huuske voor doen! De nachttrein naar Chiang Mai was een leuke ervaring en ondanks het gewiebel en grote licht kun je er redelijk slapen!

Dinsdag hebben we in Chiang Mai de monkey school bezocht maar dat maakte niet zo veel indruk aangezien de aapjes aan een ketting van een meter of in kleine kooitjes zaten. Wel knap wat ze ze allemaal geleerd hebben, oa fietsen en sommen uitrekenen. Daarna zijn we naar de snakefarm geweest waar een slangenshow bezig was met oa giftige pythons en dikke cobra's! Bij het Tiger Kingdom hebben we een tijgertje geaaid...

Na een chill dagje was het tijd voor de driedaagse Jungletrekking! De eerste dag hebben we olifantje gereden met Erik als bestuurder op de kop van de olifant. Daarna zijn we de jungle ingegaan en na de eerste 100 meter bergopwaarts vielen de eerste vroukes al af! Na veel geploeter, gezweet en gerust hebben we uiteindelijk de grot bereikt en de top van de berg. De afdaling is dan een hele verademing! In een lokaal dorpje konden we douchen (tussen de ratten!) en kregen we rijst. Hier hebben we ook de nacht doorgebracht maar die was kort aangezien de 'bedjes' hard lagen, de persoon naast ons snurkte, Erik aangevallen werd door een 'koe' en de hanen 's ochtends om 4 uur al begonnen te kraaien! De tweede dag door de jungle bracht ons bij watervallen, waar we ook even lekker gezwommen hebben. Erik heeft daar nog een poging gedaan om via de rotsen van een natuurlijke glijbaan af te gaan maar dat leverde alleen een dikke enkel op! Ook Loes ging onderuit wat mooie schrammen en een blauw knie opleverde. Aangekomen bij het volgende basic dorpje hebben we bij kaarslichtdomme spelletjes gedaan en optijd gaan slapen! De volgende ochtend hebben we weer een tocht gemaakt, dit keer naar een batcave:sjiek om te zien! 's Middags hebben we geraft maar de rivier was niet erg wild en het bamboeraften wilde ook niet erg vlotten aangezien we meer op de bodemzaten dan we vooruit gingen... Al met al was deze trekking een mooie ervaring en hebben we een goedeindruk gekregen hoe de mensen daar leven! Hettweede huisje was zelfs zonder stroom en douche.

Maandag hebben we een trip naar het Noorden van Thailand gemaakt en hebben o.a. een hotspring (90 graden!) gezien en de White Temple. Dit was veruit de mooiste tempel die we tot nu toe gezienhebbenen de komende 35 jaar is deze nog onder constructie. Ook zijn we naar de longnecks geweest die bekend staan om de ringen die ze om hun nek dragen maar dat vonden we maar een zielige vertoning omdat het puur instand gehouden wordt vanwege het toerisme.

Dinsdag zijn we met een scootertje (max 160 km/h) naar de tempel op de berg gereden. Hier is Erik gezegend door de monnik en je had er een pracht ig uitzicht over de stad. 's Avonds hebben we de nachttrein terug naar Bangkok gepakt....

De volgende paar dagen verblijven we op het eiland Koh Pangan om daar de fullmoonparty te beleven!! Eindelijk naar de zee...

Kusje vanuit het warme Bangkok!

Mam

Hoi Loes en Erik,
Wat knap daar bij die tijger! En geen hoogtevrees gehad op de olifant? Goh, wat een beleving, prachtig!
Veel plezier en cultuursnuiven, wah!
Liefs Mam

Anne van Berkel

Hey Erik en Loes,
Ik ben er zelf ook geweest en zie het allemaal voor me!
Ik ben enorm jaloers op jullie!!!
Veel plezier bij de Full Moon, dat heb ik helaas nog niet kunnen meemaken! Ben benieuwd naar het volgende verhaal!
Veel liefs Anne

Marij

Hi Loes en Erik,

Het klinkt alsof jullie al super veel hebben gezien en gedaan, terwijl het voor mijn gevoel gisteren was dat we jullie uitzwaaiden! Leuke foto's trouwens! Het lijkt me wel eng om bij een tijger te liggen... Maar ik weet zeker dat je daar geen uur relaxed bij hebt gelegen.

Jullie zitten in het tropische thailand, terwijl het hier steeds meer winter wordt... :(

groetjes,

Marij

Dinja

Halleluja, wat een avonturen nu al! Klinkt goed en ziet er allemaal erg gaaf uit! Veel plezier dus nog :D

Liefs, Dinja

Wendy

Ha loes en Erik....
Volgens mij hebben jullie het wel naar jullie zin, en als ik de foto's zie word ik ook jaloers, want het is daar prachtig toch......Maar jullie moeten geen fratsen uit halen en met blessures terug komen wha...En die tijger is toch wel een knuffelbeest of is hij plat gespoten.:-) Groetjes en tot de volgende keer..........

Kol

Hé!
Wow, ziet er idd erg gaaf uit allemaal. Uit jullie verhaal lijkt het alsof jullie overal doorheen vliegen, jullie hebben echt al veel gedaan en gezien in korte tijd! Nu, geniet ervan en relax ze aan het strand en bij de full moon party!
xx

Jan Huys

Nou nou, jullie hebben al weer heel wat meegemaakt. Waarom ging je eigenlijk niet bij de kop van de tijger liggen?? Hij sliep toch. En voorzichtig bij de watervallen. Jullie zijn nu dus half gezegend begrijp ik. Wanneer is Loes aan de beurt?? Of moet dat een zuster doen.
Nog veel plezier samen.

John

Als ik jullie verhalen hoor, dan wil ik weer terug!! Heel veel plezier bij de full moon party.
Groetjes uit Finland

Fieke

Heej Loes en Erik!

Zo te lezen vermaken jullie je wel daar! Nog een hele onvergetelijke tijd toegewenst, geniet ervan!! Ik blijf jullie verhaaltjes volgen!

kus Fieke

Siets

Hey Erik (en Loes),

Vet was ie he die Full Moon Party. Reed gister naar het werk en keek recht in die maan en toen dacht ik: Doe mij een bucket Sangsom ;)

Hier gaat het zijn gangetje, werk nu ong. 3, 4 dagen in de week maar ben blij als ik kan gaan want WIL OP REIS! De voorbereidingen zijn in volle gang....

Geniet van Koh Tao en zorg gewoon dat je tot ± juni in ZO-Azie hangt want vanaf april - juli zitten wij daar ook. Doen we een Chiang biertje!

kus x Siets

Daan & Ineke

Heej Erik en Loes,

prachtige verhalen, heerlijk om te lezen! Hoe was de full moon party???? wij zijn druk bezig met de voorbereidingen van ons reisje naar Peru. Geniet lekker!

groetjes hese pikkie en ini mini

Femke

Heej Loes en Erik, zo te lezen vermaken jullie je daar wel. Leuk om te kunnen lezen, wat jullie daar allemaal zien en doen. Blijf er van genieten, dan doen wij dat ook van jullie verhalen:-)!
Groetjes Femke

Bart Perree

Ha Erik en Loes,
Wat een schitterende foto`s en mooi verhaal. En dat voor jullie eerste tripje. Dat beloofd wat voor de rest.
We lezen het wel.
Groetjes Joyce en Bart

Harold

Hey Erik en Loes.
Wat cool dat jullie aan deze lange reis begonnen zijn.
Zie dat jullie al heel wat gezien en beleefd hebben.
Maak er een fijne tijd van en ik hoor het wel als jullie weer terug zijn. Ik hou jullie site wel in de gate, en misschien dat ik nog wel ergens in de buurt van Azie kom. ;)
Groeten, Harold & Gemma

oma miepie

Hey Loes en Erik ! Geweldig wat ik al allemaal gelezen en gehoord heb en dan die foto's ..keigaaf man ! Geniet er maar lekker van , dat komt ook vast wel goed , en dan maar wachten tot Paulien jullie komt vergezellen ! Het ga jullie goed daar en tot weer . Gr uit Lottum van de kersverse oma en bruid !